torsdag 10 februari 2011

Torsdag

Förr i tiden, typ innan barnen kom, hade jag och mitt ex städdag på torsdagar!
Alltid!
Skitbra!
Fredagen och helgen kom och man behövde inte göra ett dugg!!
Sen kom barnen... Ja de brukar ju vara så..
Tror tamefan att jag ska återinföra det i mitt hem!


Listor är ett m å s t e för mig när jag gör någonting, typ vad som helst!
Funkar ej annars!
Så man kan gå och bocka av eftersom och känna sig skitduktig ;)
Jag tror att jag ska försöka få barnen att fungera på samma sätt!
Kan ju bli lättare när dom blir större då.. Bara att skriva en lista och dela ut, klart!
Haha, eller hur, men man kan ju alltid hoppas ;)
De gäller att ha framförhållning...
Mammans mantra är och kommer alltid att vara:



Puss :*

2 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Klart man måste ha "att göra"-listor, iallafall med de tråkiga sakerna i ett hem, Annars så glömmer man ju bara bort dem ;)
Så får man ju känslan över att vara sååå duktig också, när man väl har städat putsat fönster eller städat källaren.

Ha en trevlig helg!

Christine sa...

Eller hur Caroline ;)
Ha en trevlig helg du med =)