tisdag 8 februari 2011

God morgon

Att sova var ett nödvändigt ont när jag va liten!
Jag kommer ihåg att pappa försökte lägga mig tidigt på kvällarna, och kunde inte förstå varför jag va sååå himla trött på morgonen..
Kanske för att jag hade gömt en ficklampa under kudden som jag tog fram så fort dörren stängdes ;) Sen låg jag och läste hur länge som helst!
I tidiga tonåren tillbringade jag ungefär 98% av min fritid i stallet, det innebar att om man skulle hinna med att rida x antal hästar så va det bara att pallra sig upp tidigt om du dessutom skulle försöka hinna till skolan! = Något tidigare kvällar...
Senare tonår.. Typ när man kom på att pojkar va roligare än hästar, ja dom vände man dygnet "rätt" igen.
Dvs sena nätter och sena dagar, ja ingen idé att skriva morgon, för man vaknade baske mig inte före tolv!
Sen kom barnen...
Tackolov har jag relativt morgontrötta barn! Iallafall den äldsta! Hon sover lätt till elva!
Inte lillebror dock..
Men faktiskt, det är sällan han vaknar före nio!
Förutom idag då, när han tyckte att fem va en bra tid att väcka mamma på!
Nu är det Bolibompa på tv:n, och mamman, ja hon tycker fortfarande att sova är ett nödvändigt ont!
Puss :*

Inga kommentarer: